Home / Diete & Health / SPORT normal sau YOGA?

SPORT normal sau YOGA?

SPORT normal sau YOGA?

Ultima tendinta in materie de exercitii fizice la femei este mersul la clase de yoga: colege de munca, prietene, vedete si pana chiar si cativa elevi din scoala generala. Serios? De ce e yoga atat de importanta? E bine sa practici sport normal sau yoga?

Avand atatea persoane in jur care deja practica yoga, am inceput sa caut cateva raspunsuri la intrebarile care ma macinau. De cateva ori pe saptamana, imi place sa-mi aloc timp pentru cel putin 30 de minute de exercitii fizice. Ma ajuta mult de-a lungul zilei, plus imi elibereaza mintea de probleme. In weekend, prefer plimbarile sau de ce nu jucatul de tenis cu cativa prieteni. Asta numesc eu sport normal, gen miscare sau exercitii fizice la care contribuie toti muschii corpului.

Cand m-am gandit sa dau o sansa claselor de yoga, m-am intrebat daca o sa fiu in stare sa ma indoi in acele pozitii ciudate de parca n-ai avea oase sau oare o sa pot sa ma conectez cu corpul pentru a medita? O oarecare temere m-a trecut pe sina spinarii, insa am zis ca merita sa dau o sansa!

Ce echipament yoga am nevoie? 

sport normal sau yoga

Sticla de apa>> Vezi produsul AICI

Colanti yoga>> Vezi produsul AICI

Bustiera sport>> Vezi produsul AICI

Saltea antrenament yoga >> Vezi produsul AICI

Hanorac polar >> Vezi produsul AICI

 

Ce este yoga si ce beneficii are?  Yoga, o practica veche a meditatiei, este atat de populara in zilele noastre pentru ca ajuta la reducerea stresului. S-a dovedit ca exercitiile yoga repetate, activeaza sistemul nervos parasimpatic ce scade ritmul de bataie al inimii, calmeaza respiratia si incetineste metabolismul. Cu cat practici yoga in mod regulat, cu atat sistemul tau nervos va fi mai echilibrat, iar corpul se va simti fizic mai tonifiat si mult mai rezistent.

Poate ca daca esti in era tineretii gen 20 de ani, nu ai de ce a te teme sa mergi la clase de yoga. Insa dupa 30 de ani, mai ales 40, corpul trebuie lucrat cu mai multa atentie deoarece nu mai are aceeasi flexibilitate si acest lucru poate fi un adevarat impediment in aceste practici. Nu a spus nimeni ca totul e usor de la inceput. Concentratia asupra respiratiei te va ajuta sa-ti relaxezi muschii si sa fii capabila a-ti indoi corpul cum poate nici nu ai visat!

Nu e totul ‘lapte si miere’ de la inceput la un sport normal sau yoga, nu-i asa? Uneori ai prefera sa mai lenevesti nitel in paturica decat sa-ti impingi corpul la efort. Si totusi o faci, caci stii ca trebuie, ca e sanatos pentru tine si corpul tau!

 

Ce nu-mi place la yoga? Ceea ce ma face inca suspicioasa cu privire la yoga sunt asa-zisele vorbe spirituale care se spun in timpul anumitor exercitii; inca nu sunt total de-acord cu aceste lucruri, crestina fiind pana in varful parului, deci clar nu strig acele incantatii.

Si un alt aspect care nu-mi place este faptul de a fi atinsa, chiar si de antrenoarea/antrenorul personal in anumite zone ale corpului (gen ‘triunghiul sacru =pelvis si solduri); dar sunt convinsa ca orice clasa ai frecventa, antrenoarea/-ul, iti va cere mai intai permisiunea inainte de a te atinge. Raspunsul va depinde doar de tine.

 

Sport normal sau yoga? Stim cu totii ca orice sport ai practica iti aduce numai beneficii pozitive, atat mintii cat si corpului. Cand discutam de yoga, automat inducem relaxarea mintii si a corpului printr-un efort calculat, redus la intensitate comparativ cu orice sport.

Se spune ca yoga ajuta mult mai mult decat exercitiile Pilates, chiar am prietene care au marturisit ca rezista mult mai mult la stres, inoata mult mai repede fata de cum erau obisnuite si corpul a devenit mai tonifiat. Numai de bine, nu? Atunci care sunt tipurile de yoga ce pot fi practicate? Iata cateva mai jos:

1. JIVAMUKTI YOGA

Jivamukvi este o combinatie a doua tipuri de yoga: Hatha si Vinyasa cu o atentie deosebita catre spiritualitate. Multe pozitii par dificile, insa daca stapanesti respiratia, vei reusi in cele din urma sa le faci. Totul trebuie sa fie distractiv, asadar depinde mult si de cel care te invata.

2. HOTPOD YOGA

Asa cum suna si numele un pic ciudatel, este un tip de yoga deosebit de intens care are loc intr-o locatie cocon, mai rar intalnita la alte clase. Hotpod yoga isi are radacinile in Vinyasa yoga, adica tipuri de pozitii ce coreleaza respiratia cu anumite miscari coordonate ale corpului; totul se desfasoara intr-o incapere cu temperatura de 37 de grade, iar miscarile sunt realizate fara intrerupere.

Hotpod yoga ajuta corpul sa se topeasca la propriu, muschii fiind incalziti, vor ajunge sa aiba o flexibilitate mai mare. Acest tip de yoga nu e pentru oricine, insa trebuie sa fim pozitivi, ca daca nu incerci nu stii ce pierzi.

3. ASHTANGA YOGA

Acest tip de yoga nu pare a fi pentru oricine, mai mult pentru yogi experimentati. Ashtanga implica o serie de pozitii complicate, sezut sau din picioare, care sunt relativ greu de imitat. Necesita enorm de multa concentrare pe respiratie si pe pozitii, care impreuna incalzesc corpul pe dinauntru. Se spune ca dupa o sesiune de astfel de yoga corpul este purificat.

Acest tip de yoga este o tehnica ideala pentru tonifierea corpului si cresterea rezistentei sale.

4. HATHA YOGA este cel mai mult practicata in tarile Occidentale; mai este denumita si yoga de echilibru, intrucat aliniaza si calmeaza mintea, corpul si spiritul, pregatindu-le pentru meditatie.

Din aceasta categorie fac parte Ashtanga, Vinyasa, Iyengar si Power yoga.

5. VINYASA YOGA inseamna de fapt ‘aranjarea a ceva anume intr-un mod special’; in astfel de clase, elevii coordoneaza miscarea cu fluxul respiratiei spre a trece de la o pozitie la alta. Din aceasta categorie fac parte Ashtanga, Baptiste, Jivamukti, Power yoga si Prana Flow.

6. AMBELE!  La clasele de yoga practici intens respiratia (inspira-expira) care sunt o adevarata provocare. Respiratia corelata cu miscarile corpului te vor face mai flexibila.

Totodata, poti alterna zilele de yoga cu cele de sport normal, de sala sau orice fel de exercitii fizice. Unii zic ca asa e cel mai indicat, adica esti undeva la mijloc. Sa mentii acele pozitii ciudate minute in sir, nu-i mare lucru, de aici deduc ca un pic de ajutor de la sala n-ar strica.

Yoga reechilibreaza efortul fizic depus la sala sau la clasele de inot; miscarea poate deveni o corvoada odata cu inaintarea in varsta, hormonii ataca structura muschilor si a scheletului. Imbinarea celor doua practici poate face minuni!

Sport normal sau yoga? Desigur ca le putem practica pe ambele, sau numai unul, atata timp cat vedem doar rezultate pozitive. De stiut ca yoga este pentru toate femeile de orice dimensiune, nu doar pentru cele slabe care beau doar latte-uri din turmenic.

Vezi de asemenea si

exercitii-fizice-in-functie-de-varsta

Ia-ti portia de miscare- Exercitii fizice pe varsta

Auzim tot mai des in ultimii ani despre promovarea unui stil de viata sanatos care …