Home / Beauty / Body & Skin / Ia-ti portia de miscare- Exercitii fizice in functie de varsta

Ia-ti portia de miscare- Exercitii fizice in functie de varsta

Auzim tot mai des in ultimii ani despre promovarea unui stil de viata sanatos care include printre altele, o alimentatie echilibrata si bineinteles cateva exercitii fizice regulate. E exact acelasi lucru ca si economisirea banilor-cu cat incepi mai devreme acest pas, cu atat vei avea o viata mai buna cand vei iesi la pensie. Si chiar daca incepi economisirea banilor mai tarziu, totusi e mult mai bine decat sa nu fi inceput niciodata- la fel e si cu exercitiile fizice.

Miscarea te poate ajuta la orice varsta, insa nevoile noastre se schimba odata cu imbatranirea. Iata un plan de urmat in fiecare deceniu:

Exercitii fizice la 20 de ani

Practic orice fel de miscare merge la aceasta varsta cand energia si pofta de a trece prin provocari sunt la ele acasa. Conform siteului NHS (Anglia) ‘un adult sanatos cu varsta cuprinsa intre 19-64 de ani ar trebui sa faca minim 150 de minute de gimnastica aerobica pe saptamana, pe langa doua-trei sesiuni de forta.’

exercitii fizice la 20 de ani

La aceasta varsta se pun bazele unei bune functionari a organismului: mancatul sanatos si obiceiul de a face miscare, vor contribui la formarea unui tonus muscular rezistent care va tine piept cu brio anilor ce vor veni.

 

Exercitii fizice la 30 de ani

La aceasta varsta intinderile musculare sunt deosebit de importante, asadar incepe sa practici Pilates sau Yoga. Aceste doua programe iti vor imbunatati sistemul cardiovascular si elasticitatea corpului. Se stie ca exercitiile Yoga ajuta la reducerea stresului, asigurand un bun control al mintii in relatie cu trupul.

miscare-la-30-de-ani

 

Exercitii fizice la 40 de ani

E varsta la care suntem martorii unor schimbari hormonale si a diminuarii masei musculare a corpului nostru. Multi dezvolta probleme cardioasculare la aceasta varsta. Studiile sustin faptul ca la 40 de ani poti sa pierzi cca 225g din masa musculara per an, ridicandu-se la o cantitate dubla pe masura ce inaintezi in varsta.

exercitii-fizice-la-40-de-ani

Asadar, ridicarea de greutati diverse cum ar fi halterele sunt clar recomandate. Poti sa improvizezi desigur cu ‘aparate de forta’ de prin casa, gen bidoane pline cu apa etc.

 

Exercitii fizice la 50 de ani

Corpul incepe sa incetineasca procesul de dezvoltare al muschilor si oaselor. La aceasta categorie de varsta sunt importante exercitiile de forta pentru umeri si solduri in special.

Acest tip de antrenament imbunatateste densitatea osoasa si s-a dovedit a incetini procesul de imbatranire cu pierderea din masa musculara. Programeaza-ti cate 30 de minute de mers pe jos cate 5 zile pe saptamana sau 3 sesiuni de forta a cate 10 minute – e mai usor pentru articulatii.

exercitii-la-50-de-ani

 

Exercitii fizice la 60 de ani

Sfatul este sa ramai activ, astfel functionalitatea corpului tau va ramane echilibrata. Planifica-ti exercitii fizice cu rol in cresterea elasticitatii gen Pilates, Yoga sau participa la cursurile de dans. Inotul este iarasi de mare ajutor pentru o buna functionare a sistemului cardiovascular, cat si pentru tonifierea muschilor.

exercitii-fizice-la-60-de-ani

Exercitii fizice la 70 de ani +

Orice va merge, atata timp cat te misti. Trebuie sa fii cu mai multa bagare de seama ca sa nu te accidentezi, asadar nu te forta prea tare si incearca exercitii cardio cu intensitate joasa sau mersul pe jos. Daca ai fost toata viata un alergator, atunci nu e nici o problema sa alergi chiar si la 90 de ani -cu cat muschii vor fi antrenati mai des, cu atat vei simti mai putine dureri de spate si de genunchi.

miscarea-la-70-de-ani

 

Ca un bonus, indiferent de categoria de varsta in care te incadrezi, drumetia e cel mai bun lucru pe care le il poti face pentru creierul tau.

Orice tip de exercitii fizice regulate te vor ajuta sa stai ca intr-o bula magica departe de ‘procesul de imbatranire’.

evomag.ro astratex.ro kurtmann.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *