Home / Fashion / Health & Fitness / A manca vegan nu inseamna neaparat 100% sanatos

A manca vegan nu inseamna neaparat 100% sanatos

A manca vegan nu inseamna neaparat 100% sanatos

A manca vegan poate insemna pentru unele dintre noi o necesitate, un moft sau doar o incercare de a pierde cateva kilograme. Acest trend abordat de cat mai multe dintre noi si bineinteles de catre cele mai cunoscute vedete, la o prima analiza pare cat se poate de benefic pentru sanatatea noastra. Pentru a nu ne culca pe-o ureche, ar fi indicat sa fim cu grija la ce alimente vegane consumam si daca ele ne asigura necesarul de nutrieti per zi.

100% sanatos

Daca in trecut gaseai cu greu rafturi alocate produselor vegane, astazi nu exista supermarket care sa nu aiba produsele impartite pe categorii: vegan, fara gluten, vegetarian, organic etc. Exista optiuni pentru fiecare categorie de consum in parte si asta nu poate decat sa ne bucure pe noi consumatorii.

Vezi ce produse vegane gasesti in magazinul online EMAG>>

Insa la o inspectie mai indeaproape a produselor vegan, prezenta E-urilor pe spatele ambalajului, ne poate pune un semn de intrebare despre cat de sanatoase sunt acestea. Unele dintre cele mai populare produse vegane, gen pate de soia, carnati sau chiar laptele (migdale, soia, ovaz) sunt ultraprocesate si contin mult mai multe chimicale decat ar contine carnea si laptele din sursa animala.

Deseori companiile din industria alimentara ademenesc clientela cu stindarde gen ‘foarte sanatos’ sau ‘100% vegan’ , insa nu de fiecare data este adevarat; unele dintre alimente contin un adevarat cocktail de chimicale pentru a avea acelasi gust, textura si aspect cu carnea sau pestele. Tocmai in aceasta idee, se recomanda in primul rand sa citesti ingredientele produselor si sa te astepti ca ce va fi natural, te va costa nitel mai multi bani. Nu trebuie sa faci rabat la calitate in randul produselor pe care le consumi, ci mai bine adopta principiul ‘mai putin, dar mai bun’.

produse vegane procesate

Care sunt E-urile considerate chimicale cu rol de a imita gustul carnii in alimentele vegane:

  • E171, Dioxid de titan, un pigment cu rol de albire a alimentelor pentru a arata ca carnea de peste sau pui ( a fost inlaturat in Franta din cauza masurilor de siguranta asupra sanatatii)
  • E433, Monooleat de poliooxietilena sorbitan cu textura gelatinoasa de culoare galbena folosit adesea la cosmetice si sapunuri
  • E1520, Propilen glicol, un stabilizator intalnit adesea la tigara electronica sau antigel
  • E320, Butilhidroxianisol BHA, presupus cangerigen, insa in cantitati mici este inofensiv
  • E440, Pectine, un aditiv folosit pentru textura
  • E516, Sulfat de calciu

Imbucurator, statisticile arata ca numarul de vegani este in crestere cu fiecare an (3% dintre americani sunt vegani), si in aceeasi masura creste si diversitatea alimentelor la rafturi. Asa cum am vazut existenta multor E-uri, alimentatia pe baza de plante nu inseamna neaparat 100% sanatos si pot fi daunatoare sanatatii daca sunt consumate pe termen lung. Pentru a evita cat mai mult consumul de produse vegane procesate,  mananca cat mai multe fructe si legume proaspete, si pe alocuri ia vitamine care sa suplineze lipsa vitaminelor.

a manca vegan

Asociatia Britanica ce vizeaza procesarea carnii a tras anumite semnale de alarma in vederea produselor vegane existente pe piata afirmand ca ‘produse vegane ca sunca, carnatii, puiul sau carnea de vita, ar trebui sa se supuna unei legislatii mai stricte pentru a fi pe piata’.

De cealalta baricada, a reduce consumul de produse cu provenienta animala aduce cu sine multiple beneficii pentru sanatate, reducerea riscului de a avea cancer, boli de inima sau Alzheimer. Daca te apuci sa intrebi fiecare nutritionist in parte ce tip de alimentatie sa adopti, parerile vor fi mereu impartite. Reducerea consumului de carne la doar cateva zile pe saptamana poate fi un prim pas, dupa care te poti orienta daca corpul tau se simte bine sau nu cu aceasta dieta.