Home / Casa & Familie / Sarcina & Bebe / Cum si ce trebuie sa manance copiii la micul dejun?

Cum si ce trebuie sa manance copiii la micul dejun?

Probabil ca ai auzit si tu in copilarie spunandu-ti-se ca micul dejun e cea mai importanta masa a zilei. Acum ai ajuns si tu sa te rogi de proprii copii sa se trezeasca si sa manance ceva inainte de scoala. Asadar, cum si ce trebuie sa manance copiii la micul dejun? 

Cum si ce trebuie sa manance copiii la micul dejun
Daca stii ca ai un copil care se misca tare greoi dimineata, somnoros, moroconos -atunci trezeste-l mereu mai devreme decat de obicei, pentru a avea timp de pregatiri. Micul dejun nu trebuie mancat pe fuga, dar nici in jumatate de ora, asadar faceti impreuna o balanta care se pliaza pe nevoile voastre ca familie.
In copilarie, micul dejun acopera 1/4 din nevoile energetice ale copiilor, astfel incat lipsa lui din alimentatie provoaca o capacitate mentala redusa la scoală si o senzatie de oboseala inainte de pranz. Astfel se produce efectul bulgarelui de zapadă” deoarece la masa de pranz, fiind infometati, copiii au pofta sa manance mult mai mult sau doar alimente bogate in zahăr si grasimi.
Si astfel dupa consumarea unei mese copioase,  organismul lor nu stie cum sa distribuie energia in activităţile lor, cauzand rezerve de celule cu grasime in corp. Tocmai de aceea persoanele care sar peste micul dejun ajung adesea sa fie supraponderale. Nici o dieta din lume nu-ti va recomanda sa sari peste masa de dimineata.

Ce trebuie sa manance copiii la micul dejun?

Hrana lor este responsabilitatea parintilor, de aceea acestia trebuie sa se asigure ca au cel putin trei variante de unde alege: cereale integrale, fibre, proteine, fructe sau calciu. E destul de dificil sa prepari un mic dejun sanatos in fiecare dimineata, mai ales cand te pregatesti pentru serviciu, scoala si e un haos in toata casa.

Incearca aceste sugestii care te vor ajuta sa ai copiii hraniti inainte de a iesi pe usa:

  • aprovizioneaza-te cu cereale de mai multe feluri
  • pregateste cat de mult poti cu o seara inainte (fructe taiate)
  • trezeste pe fiecare mai devreme
  • lasa-i pe copii sa-si decida/ sa-si prepare micul dejun
  • alternative rapide, in caz de refuz (iaurt, fructe)
micul dejun la copii
Un mic dejun sanatos cuprinde de exemplu carbohidrati, proteine si fibre: carbohidratii ne ofera imediat energie corpului, proteinele le preiau locul dupa ce acestea s-au consumat si fibrele dau senzatia de satul, impiedicandu-ne sa mancam prea mult. Plus ca fibrele sunt ideale in combaterea constipatiei. Iata un exemplu cu ce trebuie sa manance copiii la micul dejun:
  • cereale integrale cu lapte scazut in grasimi+fructe
  • waffe (grofe) cu unt de arahide si fructe
  • paine integrala prajita cu ou desupra
  • paine prajita cu unt de arahide si felii de banana
  • smoothie din iaurt cu fructe congelate sau de sezon
  • paine integrala cu humus
  • omleta cu paine prajita
  • briose cu fructe de padure si iaurt
mic dejun sanatos

 

Si nu uita ca tu ca parinte esti cel mai bun exemplu pentru copiii tai. Arata-le copiilor tai ca-ti aloci destul timp pentru a-ti pregati si a te bucura de micul dejun acasa cu familia. Chiar daca unele zile pot fi in graba, arunca totusi niste fructe intr-un iaurt, demonstrand astfel cat de important este sa-ti realimentezi creierul si corpul pentru zi.