Nu știi cum să te îmbraci corect pentru un interviu? Nu știi dacă trebuie să porți costum sau fustă? Nu știi dacă sunt sau nu permise accesoriile? Nu știi ce atitudine să adopți atunci când te afli la un interviu pentru jobul mult visat?
Atunci iată 7 lucruri pe care trebuie să le ai în vedere:
- Locul de muncă vizat. Trebuie să ai foarte clar în vedere locul de muncă pe care vrei să-l obții. Dacă vizezi un job la o companie mare, o multinațională sau din contră, la un restaurant, bar sau club de noapte, trebuie să te îmbraci și să te porți ca atare. Studiază imaginea firmei respective și încearcă să devii oglinda companiei.
- Casual sau ofiice. Ținutele office sunt importante pentru posturi care sunt strâns legate de mediul business: companii de brokeraj, instituții bancare, firme de avocatură, agenții de publicitate și așa mai departe. Stilul casual este indicat doar atunci când vizezi un loc de muncă unde nu vei fi pusă în contact direct cu clienții. Poți adopta stilul casual dacă ești specialistă IT, artistă sau te ocupi din umbră de partea de creație a firmei respective.
- Fustă sau costum. După cum spuneam și mai sus, dacă vei fi pusă în contact direct de clienții sau vei ocupa un post „la vedere”, atunci trebuie să porți costum sau fustă. Fusta însă nu trebuie să fie prea scurtă, iar culorile ținutei nu trebuie să fie nici prea sobre, dar nici țipătoare. Costumele pot fi bleumarin sau gri, iar cămășile sau bluzele pot fi în culori pastelate, calde, în ton cu vârsta ta. Trebuie să ții minte faptul că inteligența este principalul tău atuu. Nu trebuie să ieși în evidență pentru frumusețea și feminitatea ta, ci pentru faptul că ești o profesionistă în domeniul tău de activitate. Ținuta are scopul de a întregi imaginea ta ca profesionistă. Este ideal să emani credibilitate, seriozitate și profesionalism.
- Pantofii. Pantofii tăi trebuie să fie în ton cu ținuta, de bun gust, impecabili. Specialiștii recomandă pantofii clasici, comozi, de culoare închisă, cu un toc care să nu depășească 7 centimetrii. De ce nu mai înalți? Poate că ești femeie, însă la muncă ești o profesionistă, nimic altceva. Și în plus, pantofii prea înalți sunt incomozi și accentuează durerile de spate și cele de cap. În timpul serviciului trebuie să funcționezi la capacitate maximă, nu să fii stresată din cauza durerilor de picioare sau a stării de nervozitate pe care o dau pantofii prea înalți.
- Accesoriile. Poți purta cercei, un lănțișor sau o brățară finuță, însă nu exagera. Nu te împopțona ca un brad de Crăciun. Accesoriile tale nu trebuie să fie prea voluminoase și nici gălăgioase. Accesoriile neostentative sunt indicate. Singurul accesoriu obligatoriu, și în cazul bărbaților și al femeilor, este ceasul. Ceasul va indica angajatorului că ești o persoană serioasă, punctuală și organizată, genul de om care are nevoie.
- Parfumul. Chiar dacă ești înnebunită după parfumuri, nu exagera nici în cazul mirosului tău. Este perfect să miroși bine, însă nu este indicat să lași în urma ta, pe o rază de nu știu câți metri, un miros pregnant de parfum. Parfumează-te puțin, atât cât să miroși bine de aproape, dar într-un mod discret și elegant. Parfumurile puternice sunt deranjante într-un spațiu închis. Nu uita că trebuie să lași o impresie foarte bună angajatorului tău, deci nu-l face să deschidă fereastra în timp ce te intervievează.
- Machiajul. O fată foarte tânără nu are nevoie de prea mult machiaj, iar o femeie matură trebuie să se machieze atât cât să-și ascundă micile imperfecțiuni. Machiază-te în ton cu ținuta, cu anotimpul și cu ora la care are loc interviul, însă ține cont că nu trebuie să te machiezi excesiv, oricât de mult ți-ar plăcea să faci asta. Prea mult machiaj îți asigură o imagine frivolă, superficială sau chiar vulgară și în niciun caz nu vrei să pari o femeie ușoară.