5 motive pentru care blogurile sunt utile

Probabil ca multe dintre blogurile existente au inceput mai mult ca un hobby, adica ca o pasiune a creatorului de a-si aseza gandurile online spre a fi impartasite cu ceilalti. Insa cand detii o afacere de care depind veniturile lunare, lucrurile se schimba radical, iar existenta unui blog nu mai e aleatorie, ci mai mult o necesitate. De ce? Te vei convinge singur ca sunt mai multe motive pentru care blogurile sunt utile chiar si in 2025.

5 motive pentru care blogurile sunt utile - Cariera & Bani

Desi traim apogeul postarilor pe retelele sociale si aparitia tot mai multor influenceri, in toate domeniile posibile, se pare ca bloggingul nu si-a pierdut deloc din stralucirea cuvenita la inceputuri,  ci a devenit piesa de rezistenta a unui site ca parte a strategiei de marketing. Bloggingul este prezent pe piata inca din 1993 si ofera multiple avantaje pe care retelele sociale nu le pot oferi: o platforma unde se impartasesc cunostinte aprofundate dintr-un domeniu, respectiv conectarea cu oamenii interesati de ideile tale.

In lume exista la ora actuala circa 1.9 miliarde de siteuri si doar 700 milioane de bloguri, de unde si concluzia ca inca exista potential. Ca si platforma folosita, WordPress este cea mai prietenoasa cu bloggerii -afaceri sau individuali care doresc sa-si promoveze produsele, ideile sau serviciile etc.

Asadar daca inca esti la inceput de drum si inca nu stii daca sa-ti construiesti un blog sau nu, iata 5 motive ca sa mergi inainte:

1/ Un blog aduce trafic siteului tau

Desi un site de prezentare a afacerii este deosebit de important pentru existenta in mediul online, totusi concurenta pe acelasi domeniu poate fi acerba. Crearea unui blog nisa in care sa publici mai multe informatii despre ceea ce face afacerea ta este un as in maneca pe care Google il va premia, aducandu-ti siteul printre primele pagini de cautari.

A scrie constant pe blog un continut de calitate referitor la domeniul afacerii tale, iti aduce in timp mai mult trafic si implicit mai multi potentiali clienti.

 

2/ Un  blog te ajuta sa fii autodidact

Poate parea distractiv si relativ usor a construi si a gestiona un blog, insa realitatea din spate este ca necesita invatare si perfectionare continua pentru a fi printre cei de top. Poti invata noi abilitati cu fiecare tematica propusa pe blog, plus te initiezi in marketing online devenind cunoscator in ceea ce priveste SEO, redactarea pentru diversi clienti, managementul continutului si desigur gazduirea web.

Probabil ca iti este cunoscuta reclama la platforma de siteuri Wix sau Squarespace unde fiecare isi poate construi gratuit siteul sau blogul. Daca construirea unui simplu site de prezentare nu necesita costuri pe aceasta platforma, totusi daca iti doresti ceva mai mult de la siteul tau, atunci va trebui sa faci upgrade la un abonament lunar ce-ti ofera mai multe facilitati si gazduire web.

Pentru a te bucura de o recunoastere mult mai facila in randul clientilor, multe firme isi cumpara propriul domeniu dupa numele afacerii si appi gazduirea web de la furnizorii existenti pe piata, care ofera abonamente lunare dupa toate posibilitatile financiare. Un astfel de furnizor este serviciul de gazduire de la rackhost ce propune anual abonamente cu inregistrare gratuita a domeniului pe ‘.ro’ pe o perioada nedeterminata si administrarea electronica a acestuia. Avantajul acestui furnizor este ca toate costurile sunt transparente pentru inregistrare domeniu, transfer domeniu sau modificari ale acestuia etc iar lista de preturi este la indemana oricui acceseaza siteul sau.

rackhost.ro-gazduireweb

 

3/ Un blog iti construieste brandul online

Nu este lucru nou ca daca scrii mult despre un subiect anume, atunci devii expert pe acel domeniu si o inspiratie pentru audienta care te citeste. Daca articolele tale ofer valoare cititorilor, atunci ei vor veni catre blogul tau de fiecare data si usor vei deveni recunoscut in comunitate, un influencer cum se spune. Pe langa continut, pe blog poti sa-ti publici constant logoul afacerii tale si optiunea de share pe toate cananalele sociale detinute, astfel ca vei deschide usile catre noi oportunitati.

Orice brand devine valoros cand este combinat cu increderea clientilor, si cu cat aceasta este in crestere, cu atat se va adauga o valoare enorma a activelor tale digitale care ajung sa cantareasca greu pentru un potential cumparator al afacerii.

 

4/ Un blog iti poate aduce bani

Acesta poate fi probabil singurul motiv pentru care ti-ai crea un blog, partea financiara dintr-un blog nu este imposibila, insa necesita multe ore de testare si practic nimic sigur. Blogul iti poate aduce la inceput un venit pasiv daca ti-ai format o audienta frumusica si te-ai inregistrat sa practici afilierea unor firme conexe cu afacerea ta.

Unii ajung sa castige un salariu sau chiar mai mult din blog, insa nimeni nu-ti va spune exact banii investiti in publicitate sau anii irositi in scrierea continutului de calitate in pofita algoritmilor Google care isi schimba mereu regulile. Pentru a genera un profit din blog va trebui sa ai multa rabdare, sa fii mereu la curent cu noutatile algoritmilor si sa postezi ceea ce cauta audienta.

 

5/Un blog poate fi jobul ideal

Daca ai visat vreodata sa fii propriul sef si sa-ti imparti cum doresti timpul dedicat familiei si afacerii tale, atunci a detine propriul blog e primul pas spre acest vis. Prin blog poti impartasi cu ceilalti abilitatile si cunostintele tale, ajutand audienta si totodata poti atrage atentia companiilor ce cauta persoane talentate ca si tine. In multe cazuri, blogul a reprezentat un Cv perfect pentru ilustrarea a ceea ce e cu adevarat persoana din spatele articolelor.

In concluzie, iata cateva motive pentru care blogurile sunt utile oricarei afaceri de succes; ca si prim pas va trebui sa te astepti la primele costuri de domeniu si gazduire web, dupa care de tine depinde daca reduci cheltuielile blogului la minim sau le cresti.

Senorita.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.