Cum sa faci mutatul intr-o casa noua mai usor?
Odata cu venirea toamnei si a inceperii noului an scolar, se presupune ca incepe o etapa a vietii, in care ordinea se instaleaza si lucrurile revin la normal ca inainte de vacanta mare de vara. Totodata studentii se pregatesc cu ardoare pentru un nou an universitar, cautand din timp locuri de cazare si punand pe foaie alte cheltuieli ce pot aparea pe parcursul anului.
Si daca nu inceputul anului scolar este un moment propice pentr un un nou inceput din mai multe privinte, atunci nu stiu cand ar fi mai propice sa te muti intr-o casa noua. Desigur mutatul intr-o casa noua nu se face de pe-o zi pe alta, totul implica o planificare cu luni bune inainte. Insa septembrie-octombrie par a fi lunile in care chiar sa faci pasul si sa-ti cari familia si lucrurile in alta casa, pornind de la zero.
Par a fi simpli pasii asezati pe hartie, insa in realitate mutatul intr-o casa noua poate fi destul de stresant pentru orice famile: telefoanele agentilor, vizite, neintelegeri, bani cheltuiti (uneori peste buget), impachetarea lucrurilor din casa, transportul lor etc. Si daca toate acestea se vor fi terminat cu succes, cu clinchetul cheilor de la noua casa, sa stii totusi ca munca ta inca nu s-a terminat aici.
Daca esti interesata despre cum sa faci mutatul intr-o casa noua mai usor fara multe dureri de cap, citeste pasii ce urmeaza:
PLANIFICA DINAINTE
Dupa tot procesul in care ajungi sa-ti gasesti si sa cumperi noua locuinta, e timpul sa dai drumul la a-ti transfera toate serviciile publice la noua adresa: internet, televiziune si alte institutii. Cel mai bine e sa incepi din timp pentru ca intregul proces poate dura de la o saptamana pana la o luna, in functie de fiecare furnizor.
AJUTOR EXTRA
Mutatul intr-o casa noua presupune si un pic de haos, mai ales daca ai copii sau animale de companie. Asadar, cel mai bine apeleaza la un ajutor extra in ziua mutarii, adica cineva care sa-ti supravegheze copiii/animalele pana cand reusesti sa organizezi cat de cat un mediu pentru cei mici.
In acest fel ii feresti de eventuale mici incidente si in plus n-ai grija prepararii si hranitului lor.
AJUTOR PROFESIONAL
Daca presiunea mutatului este mult prea mare pentru tine -impachetat, curatenie, copii, dezpachetat – atunci poti apela la o firma care va face toate aceste lucruri pentru tine la un cost anume. Cauta astfel de companii in aria ta de locuire si intereseaza-te din timp ce servicii si la ce pret iti pot oferi. Cu aceste ajutoare profesionale, nici nu vei simti practic corvoada mutatului intr-o casa noua.
ORGANIZARE LA IMPACHETAT
Pentru a fi sigura ca toate lucrurile tale vor ajunge la destinatie, numeroteaza fiecare cutie cu numere si eventual scrie pe ele destinatia, adica camera in care trebuiesc lasate: exemplu cutia nr. 3 – DORMITOR ADULTI.
Impacheteaza intr-o plasuta trusa de scule, cateva chei si un ciocan, pentru a le avea mereu la indemana atunci cand iti vei monta singura mobila ( in caz ca le faci singura).
CE FACI CU LUCRURILE DE VALOARE?
Daca te gandesti ce sa faci cu lucrurile de valoare si cum sa le transporti fara a le deteriora, atunci apeleaza la o firma de transport profesionista ce are recenzii bune.
Inainte, insa musai FA FOTOGRAFII ale obiectelor de valoare inainte de a fi transportate. In caz de incidente, va trebui sa apelezi la polita ta de asigurare pentru a putea fi despagubita sau sa inaintezi o cerere firmei de transport. Fotografiile vor fi asul tau din manaca.
GEANTA DE SUPRAVIETUIRE
Exact ca atunci cand te imbarci intr-un avion si pastrezi langa tine o gentuta cu lucruri esentiale, in aceeasi masura impacheteaza pentru fiecare membru al familiei cate o gentuta cu lucrurile esentiale, asa zise de supravietuire.
Astfel te vei asigura ca au toate cele necesare in primele zile ale mutatului si ca nu va trebui sa umbli prin cutii noaptea cautand nu stiu ce periuta de dinti sau ursulet.
Geanta de supravietuire trebuie sa contina de asemenea:
-hartie igienica
-medicamente
-bijuterii
-cateva cani, lingurite, farfurii
-incarcatoare de telefon
-produse de curatenie
CUM DESPACHETEZI CORECT?
Despachetatul cutiilor va putea incepe in functie de momenul zilei in care ajungi la noua casa. Spre exemplu, daca termini cu caratul cutiilor pana la amiaza, atunci te poti apuca de despachetat cutia cu lucruri esentiale din BUCATARIE, camera ce este motorul fiecarei locuinte. In schimb, daca vei termina cu aprovizioarea cutiilor seara tarziu, cel mai important este sa despachetezi cutiile pe care scrie BAIE si DORMITOR 1, 2, 3 etc.
In ordine sa-ti faci despachetatul o munca mai usoara, apuca-te doar de cate o camera odata si fa pauze de recreere la fiecare doua ore. In acest fel vei vedea cu adevarat progresul si despachetatul nu va mai fi o activitate atat de dificila.
Daca ai copii mai marisori, atunci ii poti lasa pe ei insisi sa-si despacheteze cutiile cu lucrusoarele lor si sa le aseze in noul dormitor. Va fi o activitate placuta pentru ei, in care e posibil sa redescopere unele lucruri care erau de mult uitate si totul va fi ca o noua aventura.
RECICLEZA CUTIILE SI FOLIA PROTECTOARE
Desi munca cu mutatul intr-o noua casa e ca si terminata, totusi nu uita sa reciclezi cutiile de carton folosite si folia cu pungi pline de aer cu rol protector. Pentru a scapa de ele, poti intreba la firmele ce fac mutari, sa postezi un anunt pe grupurile locale, sa intrebi prietenii sau membrii ai familei.
Daca nu, intereseaza-te unde sunt punctele de recilare carton si cele de plastic.
ALTE SFATURI
Nu uita sa instiintezi pe toata lumea cu privire la noua ta adresa, in special medicul de familie, banca, diferiti furnizori etc.
NOUA CASA, CAMIN IN CATEVA ZILE
Incepe cat mai repede cu putinta sa amenajezi poze cu tine si familia pe pereti sau sa asezi rame foto pe mobila. Cu cat vei face mai repede acest lucru, cu atat noua casa va incepe sa se simta ca un adevarat camin.