fbpx
Home / LifeStyle / Vacante & Calatorii / City break de toamna la Venetia

City break de toamna la Venetia

Inainte de a pleca spre minunatul oras de pe apa, am facut cateva cautari pe internet cu privire la ceea ce poti vizita, mijloacele de transport, restaurantele din zona hotelului si implicit costurile aferente. Dupa toate aceste socoteli, trag linie si pun in portofel, bugetul aferent acestui city break de toamna la Venetia. Insa exista o vorba si mare dreptate are ‘socoteala de-acasa, nu se potriveste cu cea din targ’, acesta fiind si cazul meu, caci ca de fiecare data, am pus raul in fata si am lasat ceva bani ‘de zile negre’ pentru aceasta vacanta.

De ce am ales sa vizitez Venetia toamna? Pentru ca, dupa parerea mea aceasta laguna este fermecatoare tot timpul anului, indiferent de anotimp, plus ca numarul de turisti in extra-sezon este mai scazut si costurile ceva mai mici. A fost bine aleasa perioada si nu regret nimic. Toamna are farmecul ei, nici frig, nici cald, iar in Venetia am avut norocul de 4 zile fara ploaie, unele chiar insorite cu 10-13 grade, care mi-au inlesnit pasii printre multitudinea de strazi intortocheate din centrul Venetiei.

Acest city break de toamna la Venetia a fost suficient cat sa pot vizita ceea ce este important in laguna. Si astea nu le-am facut pe fuga chiar deloc, caci avand aparatul foto la indemana (fotografia e un hobby de-al meu), ma opream adesea la podulete cand trecea pe dedesubt cate-o gondola plina cu turisti sau mi-a placut enorm sa trag rapid cate-un instantaneu al vitrinelor, atat de frumos aranjate cu masti venetiene.

Era un adevarat carnaval in vitrine, negustorii se intreceau in aranjamente care mai de care mai ochioase pentru a atrage turistii inauntrul magazinului.

masti venetiene in vitrina

Sa nu mai vorbim de inghetatele aromate prezente chiar si in sezonul rece, cofetariile cu prajituri in straturi cu crema, croissante, mirosul si feliile de pizza aburinde, pastele cu sosuri imbietoare. Doamne, chiar ca ai de unde alege ce sa mananci, pana si cel mai pretentios om, va gasi in acest oras ceva pe placul papilelor lui gustative.

Daca esti in cautarea unui city break de toamna la Venetia, vei observa ca biletele de avion si cazarea nu te vor ajunge scump deloc. In cazul meu, 3 nopti cu mic dejun inclus + 2 bilete de avion = 250 lire, ceea ce chiar e chilipir, nu? Hotelul ales era ce-i drept departe de centrul Venetiei, insa nici n-am vrut sa fiu neaparat in centru pentru ca evident, preturile explodau si apoi eu sunt genul careia ii place sa exploatezechiar si locurile mai putin cunoscute ale unui oras. Asadar, am ales un hotel in afara zonei de varf, o zona de tara mai exact denumita comuna Mogliano Veneto care are un centru micut, magazine, supermarketuri, farmacii si cateva restaurante.

Hotelul unde am stat are 4 stele -Hotel Floris, o camera spatioasa si curata, cu baie ce are cabina de dus (din pacate),  dar totul exceptional de curat si cu gust. Camera avea si o terasa, acum fara scaune fiind rece afara, dar probabil ca vara poti sa stai pe teresa mancand o gelato si admirand apusurile venetiene. Chiar daca e intr-o zona aflata la tara, totusi legaturile de transport cu centrul sunt extraordinare: statia de autobuz la nici 2 minute de hotel si gara situata tot la cativa pasi de acesta.

camera-hotel

In fiecare zi luam trenul spre Venezia Santa Lucia (centru) care nu dureaza mai mult de 23 de minute, iar rata de circulatie a trenurilor, e de un sfert de ora unul fata de altul in orele de varf. In prima zi, de la aeroport, am avut parte de un drum ceva mai lung pana la hotel si incet-incet incepuse sa-mi fie groaza cum o sa ne descurcam cu transportul in urmatoarele zile.

De la aeroport, am intrebat soferii de autobuz ‘spre Mogliano Veneto?’ si am primit un da de la autobuzul numarul 5 care de fapt ducea spre Venezia S. Lucia, dupa care de aici trebuia luat trenul. Insa cum n-am intalnit pe nimeni sa vorbeasca engleza, nici romani nu auzeam in trecere, ne-am urcat intr-un alt autobuz pentru ca soferul spusese ca ne va lasa la destinatia dorita.

Spre norocul nostru in autobuz, am auzit o romanca vorbind la telefon -era de 15 ani in Venetia si ea a fost cea care ne-a explicat exact cum ajungem la Mogliano, caci se pare eram in autobuzul gresit.  Coboara…asteapta alt autobuz…de data asta cel bun, la sfatul ghidului nostru. Am mers nitel cam 30 de minute dar parca nu mai ajungeam – pe Google Map arata ca ne invarteam in cerc si hotelul meu se indeparta la un moment dat; apoi intr-o italiana stalcita, intreb pe soferul de statia Mogliano…si el de colo…trebuie sa coborati la urmatoarea.

Din statie am mers pe jos alte 20 de minute pana la hotel, dar vremea era frumoasa si satucul avea case ingrijite si strazi asfaltate, asa ca a trecut repede timpul.

Dupa aceste peripetii, m-a cam speriat ideea de a iesi in oras si de-a o lua de la capat cu autobuzele, insa intreband la receptie, acestia ne-au linistit si ne-au aratat gara care era chiar vizavi si care are legaturi foarte bune cu centrul.

Costuri:

-Un bilet de tren Mogliano Veneto-Venezia Santa Lucia costa 2.60 euro/persoana si asa cum am spus ajungi in 23 de minute la Venetia centru. De la gara mergi pe jos pe stradutele mici si intortocheate ale Venetiei, urci poduri si cobori poduri.

Suvenirurile si mancarea, in general, e mai ieftina la periferie si cu cat te apropii de piata San Marco acestea incep sa creasca: de exemplu o felie de pizza o gasesti pe langa gara cu 2.50 euro, dupa care 3.50-4 euro, o cafea espresso 1.50 euro – 6 euro in piata.

-Cum te plimbi, ai sa treci pe langa multe biserici mari si mici, unele au intrarea gratuita la unele va trebui sa platesti: Basilica San Marco are intrarea gratuita, insa unele compartimente chiar merita banii, 2 euro/persoana pentru a vedea altarul original Pala D’oro, scluptura din aur adusa tocmai de la Constantinopol in anul 1105 si 5 euro pentru a urca la etaj spre a admira cei 4 cai originali din bronz ai Sf.Marcu, adusi de la hipodromul din Constantinopol in 1204; o alta biserica dintre multe altele in care am intrat este Santa Maria Gloriosa dei Frari unde am platit 3 euro /persoana intrarea, si unde am vazut niste sculpturi nemaintalnite.

cai replica de pe acoperis

-In piata San Marco se afla Palatul Dogilor cu minunata lui istorie, intrarea este 20 euro/persoana.

-E pacat sa vii in Venetia si sa nu faci o excursie prin Grand Canal, o plimbare cu gondola costa 70 euro insa daca te aduni mai multe persoane iesi chiar convenabil. Eu cu sotul meu, am optat sa vizitam cu vapoasul celelalte insule Murano, Burano si Torcello. Excursia a costat 20 euro/persoana si a durat in jur de 4h ½ cu interpret in mai multe limbi. Chiar s-a meritat, mi-a placut enorm, plus ca pozele facute pe insule sau de pe vaporas sunt adevarate peisaje de inramat.

excursie pe insule

-Spre norocul nostru in ultima seara am descoperit cel mai avantajos restaurant in raportul mancare-costuri Zikiya, in care se servea diferite feluri de mancare din bucataria americana, italieneasca, chinezeasca si totul era in stil bufet. Pretul era de 19.90 euro/persoana fara bautura inclusa, dar in rest gaseai tot ceea ce vroiai sa mananci pe saturate, inclusiv fructe si deserturi. Oriunde ai alege sa mananci in centrul Venetiei, totalul bonului fiscal va fi in jur de 20-30 euro/persoana, si acesta e cazul in care optezi pentru un meniu simplu (fara aperitive)+ apa plata + o cafea ( exemplu o pizza medie costa 12 euro cea mai ieftina, o portie de tagliatele cu ciuperci si sunca m-a costat 13.50 euro).

-Fiecare bon fiscal va avea adaugat la total, pe langa consumatia propriu-zisa si o alta taxa gen ‘taxa de serviciu’ care e obligatorie si inclusa pe bon. Asadar acest serviciu ‘coperto’ e 2 euro/persoana.

-Drumul spre aeroport la intoarcere a costat destul de mult: odata am luat trenul Mogliano Veneto -Venezia Mestre -1.80 euro/persoana, dupa care am luat autobuzul ce face legatura cu aeroportul Marco Polo denumit ‘airport shuttle’ ce costa 8 euro/persoana. Cam piperat pentru 15-20 minute.

Taxa de oras cand dai check-out la hotel este de 10.18 euro.

city break de toamna la Venetia

In concluzie, aceasta alegere de city break de toamna la Venetia e un pic costisitoare, insa e o amintire aparte fata de alte locatii unde am fost si oricand m-as reintoarce cu placere. Imi pare rau ca n-am avut ocazia sa vad carnavalul, cred e ceva minunat atunci cand strazile sunt pline cu oameni costumati aristocratic si purtand mastile venetiene. Ramane si acest lucru de punctat pentru data viitoare.

Si inca un lucru, trist dar adevarat, Venetia se scufunda in fiecare an cu aproape 2mm din cauza valurilor create de numeroasele barci si vaporase, asadar oricand ai ocazia mergi si viziteaza orasul de pe apa caci nu se stie ce va aduce viitorul.

Ai vizitat vreodata Venetia? Ce parere ai avut de aceasta vacanta?